CUPRA Satış Artışı

Satış Büyümesi

04.02.2025. 

SEAT S.A., küresel otomotiv sektörünü etkileyen zorlu koşullara rağmen 2024 yılında satışlarını %7,5 oranında artırmayı başardı. SEAT ve CUPRA markalarının devam eden başarısı sayesinde şirket toplam 558.100 araç teslim etti (2023: 519.200). 

CUPRA rekorlarını sürdürerek 248.100 araç teslimatına ulaştı; bu, 2023’teki 230.700 adede kıyasla %7,5’lik bir artış anlamına geliyor. SEAT markası da olumlu trendini korudu ve teslimatlar %7,5 artarak 310.000 araca ulaştı (2023: 288.400). Düşüşte olan elektrikli araç pazarında SEAT S.A., trendi tersine çevirerek elektrifikasyonlu araç satışlarında büyüme kaydetti: 49.400 adet plug-in hibrit (PHEV) ve 48.000 adet elektrikli araç (BEV). Bu rakamlar sırasıyla %14,0 ve %5,9 artışa karşılık geliyor. 

“2024 yılında otomotiv sektörü; istikrarsız ekonomik koşullar, yoğun rekabet ve tamamen elektrikli araç satın almada sektör genelinde yaşanan isteksizlikle büyük zorluklarla karşı karşıya kaldı. Ancak bu olumlu teslimat rakamları, stratejimize bağlı kalmamız için bize cesaret veriyor,” açıklamasına SEAT ve CUPRA’nın Eski CEO’su Wayne Griffiths ekleme yaptı: “Önümüzdeki aylar, dönüşümümüz ilerlerken kararlılığımızı sınayacak. Elektrifikasyona tamamen bağlıyız. Ancak sektörümüz tehlike altındayken, elektrikli bir geleceği güvence altına almak için hükümetten ve paydaşlardan acil eylem gerekiyor.” 

Almanya, bir kez daha SEAT S.A.’nın en büyük pazarı oldu; 144.400 araç teslim edilerek 2023’e (129.100) kıyasla %11,9’luk artış kaydedildi. İspanya, 87.100 araç satışıyla ikinci sıradaki yerini korudu; bu rakam, bir önceki yıla (79.200) kıyasla %10,0 artış anlamına geliyor. Birleşik Krallık ise 67.200 teslimatla podyumu tamamladı; bu da 2023’e (57.800) kıyasla %16,3’lük bir artış demek. Fransa’da (40.400; +%22,1 | 2023: 33.100) dahil olmak üzere diğer Avrupa pazarlarında çift haneli büyüme kaydedildi. Polonya (16.100; +%12,5 | 2023: 14.300) ve Danimarka (11.200; +%17,9 | 2023: 9.500) ise tarihindeki en iyi sonuçlara ulaştı. İsveç’te dikkat çekici bir satış artışı yaşandı; satışlar %27,0 artışla 8.000 adede ulaştı (2023: 6.300). Bu arada Avusturya’da SEAT ve CUPRA birlikte otomotiv markaları arasında ilk üçe girdi; 19.800 teslimat gerçekleştirdi ve %7,8’lik pazar payına ulaştı. 

SEAT S.A.’nın küresel varlığı 2024’te global pazarlarda elde edilen olumlu sonuçlarla daha da güçlendi. Meksika, teslimatlarını %22,6 artırarak 26.000 adetle (2022: 21.200) tarihinin en yüksek seviyesine ulaşıp liderliğini pekiştirdi. Onu, rekor teslimatlara ulaşan Türkiye (21.500; +%3,4 | 2023: 20.800) ve İsrail (10.000; +%33,3 | 2023: 7.500) izledi. 

CUPRA’nın Başarı Hikayesi 2024’te Devam Ediyor 

2024 yılında CUPRA, 2018’deki lansmanından bu yana 800.000 araç teslimatını aşarak otomotiv tarihini yazmaya devam etti. Sadece yedi yıl içinde marka, pazara yedi farklı modelden oluşan etkileyici bir ürün gamı sundu ve bu modellerden üçü Avrupa’da Yılın Otomobili Ödülü’nde finale kaldı. Geçtiğimiz yıl, CUPRA Formentor dünya genelinde 111.300 teslimat ile şirketin en çok satan modeli olmayı sürdürdü. CUPRA Born ise 41.800 adet teslimat ile markanın en popüler ikinci modeli oldu. 

CUPRA, Avrupa’nın en hızlı büyüyen otomotiv markası olmayı sürdürdü ve en büyük pazarı olan Almanya’da %11,6 büyüme kaydederek 80.700 teslimatla (2023: 72.300) tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştı. Ayrıca, Avusturya 6.780 araç teslimatıyla %2,7 pazar payına ulaştı. Diğer birçok kilit pazarda da rekor teslimatlar gerçekleştirildi: 
Birleşik Krallık’ta 30.400 (+%18,3 | 2023: 25.700), İspanya’da 22.500 (+%14,8 | 2023: 19.600) ve Fransa’da 17.600 (+%16,6 | 2023:  15.100) teslimat gerçekleşti. Bu sonuçlar, markanın kıta genelindeki büyümesine öncülük etti.  Polonya (11.500; +%25,0 | 2023: İsveç (5.400; +%31,7 | 2023: 4.100), Danimarka (7.800; +%14,7 | 2023: 6.800) ve Meksika (7.200; +%10,8 | 2023: 6.500) da rekor satışlara ulaştı. 

Alışılmışın dışında meydan okuyan marka, tam kapsamlı ürün gamıyla tarihi bir 2024 yılını kapattı. CUPRA’nın bugüne kadarki en büyük ürün atağı, yeni CUPRA Leon ve CUPRA Formentor’un dünya prömiyeri, markanın ilk %100 elektrikli SUV coupe modeli CUPRA Tavascan’ın lansmanı ve Avrupa’da 2025 Yılın Otomobili ödülüne aday gösterilen sportif SUV CUPRA Terramar’ın tanıtımıyla devam etti. Ayrıca, markanın ilk tamamen elektrikli modeli olan CUPRA Born, daha güçlü bir versiyonuyla ürün gamına eklendi: CUPRA Born VZ. CUPRA, Madrid ve İstanbul’da yeni City Garage’lar açarak küreselleşmesini daha da ileriye taşıdı. Bu arada, CUPRA’nın on yılın sonuna doğru planlanan ABD pazarına girişine yönelik hazırlıklar, Penske Automotive Group ile yapılan ön görüşmelerle ilerledi. 

SEAT Markası Büyümeye Devam Ediyor  

SEAT markası, 2024 yılında bir kez daha güçlü konumunu kanıtladı. SEAT Ibiza, 40. yılını yeni bir Sınırlı Üretim versiyonuyla kutladı ve 106.700 araç satışıyla (2023: 77.800; +%37,1) müşterilerin favorisi olarak konumunu yeniden kazandı. Bunu, 90.300 teslimatla SEAT Arona izledi (2023: 89.000; +%1,5). 

İspanya, 2024’te 64.600 araç teslimatıyla markanın en büyük pazarı olmaya devam etti ve bir önceki yıla göre %8,0 artış kaydetti (59.800). Almanya ise 63.600 satış ve %12,0 büyüme ile (2023: 56.800) hemen ardından geldi. Birleşik Krallık (36.800; +%14,6 | 2023: 32.100), Fransa (22.700; +%25,4 | 2023: 18.100) ve Meksika (18.800; +%28,7 | 2023: 14.600) ise ilk beş pazarı tamamladı. 

SEAT S.A. Satış, Pazarlama ve Satış Sonrası Hizmetlerden Sorumlu İcra Başkan Yardımcısı Sven Schuwirth, şu ifadeleri kullandı: “CUPRA ve SEAT, sürücülere her iki dünyanın da en iyisini sunarak ve tam bir seçenek yelpazesi sağlayarak zorlu bir yılı geride bırakmamıza yardımcı oldu. CUPRA’nın eksiksiz ürün gamı, müşterilere yüksek kaliteli BEV ve PHEV’lerden oluşan çeşitli bir yelpaze sunma konusundaki kararlılığımızı kanıtlıyor. SEAT markası ise gücünü koruyor ve en iyisi henüz gelmedi. 

Üretim Artışı 

İki yeni CUPRA modelinin piyasaya çıkışıyla birlikte, SEAT S.A.’nın 2024 yılındaki küresel üretimi 583.218 araca ulaştı. Bu rakam, bir önceki yıla (534.257) göre %9,2 artış anlamına geliyor. Son 12 ayda Martorell’de, Audi A1 dahil olmak üzere, toplam 481.020 araç üretildi. Bu sayı, 2023’e (443.443) kıyasla %8,5’lik bir artışı ifade ediyor.  

SEAT S.A. Üretim ve Lojistikten Sorumlu İcra Başkan Yardımcısı Markus Haupt şu ifadeleri kullandı: “Zorlu bir ortama rağmen elektrifikasyona hazırlanıyor, Martorell fabrikasını yeniden tasarlıyoruz ve 2024’te üretimi %8,5 oranında artırmayı başardık. Devam eden batarya montaj fabrikasının inşasıyla birlikte, 2025 yılı SEAT S.A.’nın VW Grubu adına yürüttüğü Kentsel Elektrikli Araç projesi için kritik bir yıl olarak öne çıkıyor. Bu girişimin bir parçası olarak, 2026’da piyasaya çıkacak olan CUPRA Raval’ın ilk ön-seri üretiminde önemli ilerleme kaydediyoruz.” 

SEAT S.A., 2025 yılını kritik ve zorlu bir yıl olarak öngörüyor. Şirket, Volkswagen Grubu’nun Elektrikli Kentsel Araç ailesinin, CUPRA Raval dahil, Martorell’de üretimine başlamadan önce elektrifikasyona yönelik dönüşümünü tam hızla sürdürmeye devam edecek. CUPRA, küreselleşme yolculuğunu Viyana ve Manchester’da açılacak yeni City Garage’lar ve markayı otomotivin ötesine taşıyacak yeni stratejik iş birlikleriyle sürdürecek. SEAT markası ise 2025’te 75. yılını kutlarken, pozitif ivmesini korumaya ve yeni yatırımlar almaya hazırlanıyor.